Incredibil! Ce spune Directorul European Best Destinations despre Sibiu

 -  - 


„Sibiu este prima destinație pe care am selectat-o” , a declarat directorul general al companiei care organizează competiția pentru concursul 20 European Best Destinations.

 

Maximilien Lejeune este CEO-ul European Best Destinations, o organizație de turism cu sediul la Bruxelles, axată pe promovarea culturii și a turismului în Europa, în parteneriat cu proiectul EDEN (Destinaţii Europene de Excelenţă), creat de Comisia UE. A fost de acord să vorbească despre Sibiu și a avut doar cuvinte de laudă, deși nu a ajuns aici decât pentru două zile. ”Am fost în România la Piatra Neamț, la o întâlnire organizată de Comisia UE în aprilie 2019, în parteneriat cu Rețeaua EDEN. Am încercat să schimb unele conexiuni de zbor, deoarece Sibiul făcea deja parte din destinațiile selectate în acest moment, dar nu am reușit să o fac la timp. De asemenea, am fost invitat tot ca vorbitor pentru întâlnirea organizată la Sibiu „Patrimoniul mondial Unesco – rute culturale” în octombrie 2019, dar, din păcate, nu mi-a fost posibil să fiu acolo mai mult de două nopți, din cauza altor întâlniri deja planificate”, a mărturisit Maximilien Lejeune.

”Sibiu este o destinație cu identitate, cu suflet”

El susține că Sibiul a fost prima opțiune, atunci când s-au selectat orașele care să intre în competiție pentru anul 2020. ”Sibiu este prima destinație pe care am selectat-o ​​în 2019, prima dintre cele 20 de destinații care sunt implicate în acest eveniment pentru moment. Sibiu este o destinație care oferă lucruri de văzut și de făcut pe tot parcursul anului. Este o destinație cu identitate, cu suflet, o destinație care oferă ceea ce turiștii caută: experiențe (culinare, istorice, cumpărături, evenimente). Nu suntem singuri atunci când alegem destinațiile selectate și vă pot spune că am primit multe opinii pozitive pentru selecția Sibiului de la redacția mass-media, până la agențiile de turism cu care lucrăm. Selecția Sibiului a fost evidentă pentru mulți români. Pe de altă parte, primim emailuri din cele patru colțuri ale lumii care ne spun că Sibiul ar trebui să fie în această selecție. Avem tendința de a acorda prioritate capitalelor, am avut acest obicei, ceea ce nu este un lucru bun, pentru că putem omite destinații care au foarte multe de oferit”, a spus Lejeune.

Ce-i lipsește Sibiului?

CEO-ul European Best Destinations spune că scopul companiei este de a atrage atenția turiștilor și agențiilor de turism și alte locații din Europa, în afara celor deja arhi-cunoscute. ”Turiștii știu că pot merge la Londra, Paris, Amsterdam și vor face asta, dar caută și altceva. Dacă toată lumea călătorește din ce în ce mai mult, există dorința de a-și individualiza călătoria, de a vedea ceva diferit. Există, de asemenea, o căutare din partea turiștilor pentru a vedea o destinație care combină multe ingrediente: evenimente de calitate, târguri de Crăciun, concerte, cumpărături, arhitectură, locuri frumoase, hoteluri de tip boutique, SPA, restaurante la modă și restaurante gastronomice, baruri la modă, site-uri istorice, locuri romantice… lista este nesfârșită, iar Sibiu bifează multe din acestea”, spune directorul companiei.

Întrebat ce-i lipsește Sibiului în ochii turiștilor, directorul European Best Destinations spune că ”nu prea mult”. ”Mă întrebi ce lipsește Sibiului. Având în vedere ceea ce tocmai am spus, răspunsul meu va fi: nu prea mult. Când vedem că Sibiul dezvoltă mai multe zone de sport și de agrement, piste pentru biciclete și zone de agrement în acest an și se poziționează ca un oraș verde, un oraș al sportului și bunăstării, este dificil să spunem ce lipsește din această destinație completă. Sibiu merită cu adevărat să fie la această competiție și să o câștige”, a explicat Lejeune.

”Sibiul joacă probabil rolul locomotivei în turismul din Transilvania”

Maximilien Lejeune susține că unul din avantajele Sibiului este că se află în Transilvania. „Mă întrebi ce are Sibiu mai mult decât alte orașe din Transilvania. Știm că și aici concurența este foarte puternică la fel ca toate în regiunile din Europa. Este perfect adevărat că în Transilvania ai o constelație de destinații foarte frumoase. Prin urmare, este normal să existe o concurență mică între ele, dar acest lucru este sănătos, pentru că trebuie fiecare să contribuie la promovarea întregii regiuni. Călătorii care vor veni probabil la Sibiu vor vizita și Brașovul, Cluj-Napoca, Bran, Alba Iulia și așa mai departe. Transilvania este una dintre cele mai cunoscute regiuni din Europa, una dintre mărcile puternice ale turismului. Sibiul joacă probabil rolul locomotivei, dar categoric participă la atractivitatea Transilvaniei. Există multe regiuni din Europa care ar dori să aibă 10% din locurile de interes turistic pe care le ai în Transilvania”, a mai spus Maximilien Lejeune.

9.000 de euro + TVA pentru participarea la concurs

Sibiul participă la competiția „Best European Destination”, însă fiecare oraș a trebuit să achite o taxă de participare. Aceasta este de aproape 10.000 de euro. ’’Pentru anul 2020, Sibiul a fost pre-selectat de către membrii platformei EBD și invitat pentru a se înscrie în competiția Top 20 Destinații Europene. Prin includerea Sibiului în topul celor mai bune 20 destinații turistice europene, municipiul va beneficia atât de o crește a vizibilității destinației orașului, în mass media tradițională și on-line din întreaga lume, cât și de o șansă în plus de a crește numărul de vizitatori’’, se arată în proiectul de hotărâre care va fi supus aprobării la ședința de Consiliu Local în luna ianuarie a anului trecut în care s-a aprobat alocarea sumei pentru participare.

Maximilien Lejeune susține că această taxă acoperă cheltuielile companiei pentru promovarea orașelor selectate. ”Solicităm destinațiilor selectate o taxă de participare pentru promovarea evenimentelor comerciale către milioane de vizitatori din lume, mass-media și profesioniști din turism. Plătim graficienii noștri, managerii de PR, întreaga echipă a noastră și investim taxa de participare a destinațiilor în promovarea generală a turismului în Europa. Suntem oricum probabil unul dintre singurele site-uri de călătorie care acceptă să promoveze destinații gratuit atunci când se confruntă cu restricții bugetare. Nu am refuzat niciodată să promovăm o destinație din motive bugetare”, a mai spus Maximilien Lejeune.

Ce este European Best Destinations

European Best Destinations (EBD) este o organizație de turism cu sediul la Bruxelles și dezvoltată pentru promovarea culturii și turismului în Europa în parteneriat cu EDEN creată de Comisia UE. În parteneriat cu birourile de turism participante, susține că promovează o mai bună înțelegere a bogăției, diversității și calității destinațiilor europene. Începând cu 2009, EBD colaborează cu marile birouri de turism din Europa pentru a recompensa și evidenția cele mai vizitate destinații prin intermediul site-ului său web și al rețelelor sociale (+ 5,5 milioane de vizitatori și mii de urmăritori pe Facebook, Twitter, Google+ Pinterest și mii de articole de presă pentru un acoperire media estimată a peste 60 de milioane din 2009).

Sursa: Turnul Sfatului

comments icon 0 comments
0 notes
14 views
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *