Bucata de 4,5 kilometri din autostrada A3 nu va fi construită prea curând

 -  -  1


Asociaţia Pro Infrastructură anunţa marţi, că, datorită faptului că lucrările nu au început în doi ani, autorizaţia de construire pentru ”ciotul” de 4,5 km de pe A3, între Aeroportul Transilvania (Ungheni) și sud-vestul orașului Târgu Mureș (plus drum legătură conexiune cu zona Promenada Mall/Metro) nu mai e valabilă.

 

Purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Şerbănescu, a declarat, pentru MEDIAFAX, că expirarea autorizaţiei pentru porţiunea de 4,5 km din A3 vine în contextul în care proiectul se află în litigiu şi nu afectează desfăşurarea acestuia.

Alin Şerbănescu a declarat, pentru MEDIAFAX, că obţinerea autorizaţiei de construcţie este ultimul pas care va permite desfăşurarea lucrărilor.

Potrivit acestuia, contractul aferent construcţiei celor 4,5 km ai Autostrăzii 3 dintre Aeroportul Transilvania (Ungheni) şi sud-vestul oraşului Târgu Mureş (plus drum legătură conexiune cu zona Promenada Mall/Metro) nu este încă semnat, întrucât firmele care au licitat încă sunt implicate în procesul juridic.

„Proiectul se află în litigiu. Abia după ce primim un răspuns din partea instanţei, vom obţine o nouă autorizaţie. Expirarea autorizaţiei nu înseamnă nimic, nu împiedică cu nimic desfăşurarea proiectului. E o temă aruncată în spaţiul public doar pentru a stârni anumite emoţii. Contractul de execuţie nu a fost încă semnat. Aşteptăm o decizie din partea instanţei”, a declarat, pentru MEDIAFAX, purtătorul de cuvânt al CNAIR.


Asociaţia Pro Infrastructură precizează că licitaţia pentru „ciotul” de 4,5 km al Autostrăzii A3 între Aeroportul Transilvania (Ungheni) şi sud-vestul oraşului Târgu Mureş (plus drum legătură conexiune cu zona Promenada Mall/Metro) a fost lansată acum aproape 3 ani, pe 21.10.2016, iar autorizaţia de construire a fost emisă în aprilie 2017.

„Pe-atunci părea a fi un proiect gestionat responsabil de statul român, birocraţia fiind rezolvată înainte de semnarea contractului. Dar ulterior totul s-a transformat într-un FIASCO.Echipa care a gestionat licitaţia a luat nenumărate decizii eronate, întoarse în repetate rânduri de judecători în urma contestaţiilor celor doi antreprenori rămaşi în cursă (Strabag şi Itinera). Şi telenovela nu s-a terminat, depăşindu-se inclusiv termenul de valabilitate a ofertelor (30.11.2018). Sunt şanse mari de anulare după ani întregi de chin”, anunţă ONG-ul, pe Facebook.

Asociaţia Pro Infrastructură avertizează că autorizaţia de construire nu mai este valabilă, „expirând în aprilie 2019, ea fiind condiţionată de începerea lucrărilor în cel mult doi ani de la emitere. Cel mai probabil trebuie obţinute din nou toate avizele, autorizaţiile şi certificatul de urbanism”.

Sursă: Mediafax

comments icon 0 comments
0 notes
37 views
bookmark icon

Write a comment...

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *